Duncan Haynes

VOCAB 1: Travailler en avant

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Donc, qu'est-ce que je veux dire par travailler en avant? Simplement que ces matériaux sont conçus pour construire des outils à partir du sol, en travaillant vers l'avant, de la simplicité vers la complexité. De cette façon, nous comprenons les détails internes et la fonction de chaque piéce le long du chemin afin de développer une base solide et large. Il est impératif d'appliquer ces exemples dans de nombreux contextes et styles harmoniques distinctes, et dans toutes les tonalités.


MÉLODIE

GUIDE TONES   Guide Tones 1    Guide Tones 2

GUIDE LINES   Example transcribed from Gary Burton's improv course at Coursera:
    Guide Lines

MOTIVIC DEVELOPMENT   Also Gary Burton from here. My transcription and analysis:
    Motivic Development   Motivic Development analysis

LEARNING TUNES   Applying David Baker's advice to a Horace Silver classic:  Learning Tunes

PATTERNS   Some simple diatonic patterns applied to Pent-Up House:  Pent-Up patterns

MELODIC EMBELLISHMENT    My handout that follows along with this workshop by Mike
    Titlebaum: Melodic Embellishment

II V I [VI]   A few typical phrases:  II V I Motives   II V I VI Phrases

FIFTHS EXAMPLE   Applying fifths to a fragment of Time Remembered:  5ths 12 keys

RYTHME

STEVE COLEMAN    My transcription of this masterclass on metric modulation:
    Steve Coleman workshop

METRIC MODULATIONS   Applying metric modulations to the melody and harmony of
    Pent-Up House:    Pent-Up metric mod.   Pent-Up mod. harmony

ARRANGING: HITS   An example of applying rhythmic elements in developing an arrangement:
    I Should Care   I Should Care rhythm only

METRIC MODULATIONS CHART   A few typical modulations presented visually:
    MetMod chart

GAMMES

MODES    Melodic Minor    Harmonic Minor part1   Harmonic Minor part2

MINOR 251   Some different approaches to minor 251s:    Minor 251 part1   Minor 251 part2

SCALE PATTERNS   A few typical patterns to work through different scale types:  Scale patterns

PENTATONICS   A look at some options when using pentatonics on minor 7th chords:
    Pentatonics

HARMONIE

HARMONIC CONTEXT   Different harmonic settings for a classic lick:  Blues Lick 667

REHARMONISING   Various ways of harmonising a melody:  I Should Care harmony

251 LICK   Developing your voice from raw material:  Solar 251 lick

TRIAD PAIRS   With due respect to Ran Blake - a chart with 2 triads pairs (major and minor):  
   Major & Minor Triad Pairs


ANTHOLOGIE DE MÉTHODES DE RÉPÉTITION
Améliorer votre répétition

CONCEPTS GÉNÉRALES
Principes premiers

VOCAB 1
Travailler en avant

VOCAB 2
Travailler en arrière

STRUCTURE
Architecture de morceaux & solos

PIANO
Voicings & comping



Aussi à venir l'appli:

LA TOPOGRAPHIE DE L'HARMONIE

Cette approche visualise l'harmonie comme un voyage à travers un paysage défini par les éléments harmoniques specifiques de la musique.

Parce que nous ne sentons pas la musique verticalement - dans les tranches de temps - mais horizontalement à travers le temps, c'est à dire comme un narrative dans lequel le contexte temporal donne la signification à ce qui est venu avant et ce qui nous esperons le suivra, il n'a pas du sens penser à la musique comme verticale quand nous le joueons.

Je veux jeter les notions verticales tel que la substitution, considérant à la place les possibilités infinites de voyager à travers le même terrain harmonique.